Per què hauríem d'estudiar filosofia?
Per què hauríem d'estudiar filosofia?
En el següent fragment del còmic, "Mafalda", desenvolupat per l'humorista gràfic Quino. Ella li pregunta al pare: "¿Què és la filosofia, pare?, per després observar al progenitor cercant una resposta concreta per aquesta qüestió. Una resposta la qual en cap cas és fàcil respondre-la, sense abans haver raonat, i a més, si no estàs acostumat a dur a terme l'exercici de plantejar preguntes filosòfiques sense una resposta única i d'intentar trobarlis una resposta a aquestes. D'aquesta manera, serem capaços de resoldre assumptes que tenim dia a dia i a millorar la relació amb les persones, la societat i amb nosaltres mateixos.
Crec que des de petits ens haurien d'ensenyar a filosofar i a qüestionar-nos les coses, no només a memoritzar, amb aquestes preguntes aconseguiríem que els més petits adquirissin el seu esperit crític, a l'hora de desenvolupar el seu cervell d'una manera més creativa, ja que quan ets un infant tens més imaginació. Un bon exemple seria el següent vídeo: El Jordi Nomen, professor de filosofia a l'Escola Sadako, Barcelona i escriptor del llibre "El niño filosófo", ens explica la importància que té la filosofia en el desenvolupament intel·lectual, personal i social que comporta en l'educació dels més petits. També el valor que ens aporta la capacitat de poder fer-nos preguntes que siguem capaços de plantejar-nos i reflexionar sobre aquestes.
Tant en un material com en l'altre ens intenten plantejar la importància i la dificultat que té respondre aquestes preguntes com serien: "Què és la filosofia" i "per què l'hauríem d'inculcar als més petits?". Totes dues per poder respondre-les necessiten de l'exercici de filosofar, per poder trobar una resposta que ens satisfaci, i per això ens haurien de donar aquesta eina des de petits.
Una persona amb capacitat d'observar el seu entorn i plantejar-se el seu funcionament amb un esperit crític i racional, serà més difícil de manipular, utilitzar, enganyar que un individu que segueix a la majoria influenciat pel que li diuen i no es qüestiona l'ordre preestablert. Per això remarco que la filosofia hauria de tenir molt més pes al sistema educatiu i social.
Comentarios
Publicar un comentario