Consumisme nadalenc



La festa tradicional, el Nadal, es caracteritza per celebrar el naixement de Jesús. Amb el temps, però, el motiu d'aquesta època ha anat canviant, el propòsit d’aquesta festa, el qual era un període on famílies i amics es reuneixen per compartir àpats i temps junts ara ja no ho és tant.

Les empreses han trobat en aquesta una gran oportunitat per augmentar les seves ventes, s'han dedicat a crear, modificar i idear nous productes i regals de temàtica nadalenca, amb l’objectiu d’obtenir més guanys, I és que una de les coses que caracteritza actualment aquesta festa és la gran quantitat de compres i diners que es gasta la gent, el consumisme s’ha tornat una tradició i una necessitat de tots.

Comprar durant l'època nadalenca s'ha tornat una tradició, una necessitat. Necessitem que la nostra casa estigui decorada per intentar crear una atmosfera familiar i acollidora i poder presumir als nostres convidats: amb un gran arbre de Nadal, llums de mil colors, espelmes, corones de flors, làmpades de diferents mides i calendaris d'advent. Poques vegades som conscients que l'esperit de Nadal no depèn dels diners que es gasten sinó del temps que es passa amb aquells que estimem.


Aquestes festes també es caracteritzen per la gran quantitat de regals materials que les persones es fan entre elles. S'ha arribat a un punt on no fer regals quan es visita a algú, s'ha convertit en una falta de respecte i fins i tot una mostra de manca d'amor, sembla que no estigui permès anar a un dinar o sopar sense haver gastat diners prèviament en tots els presents.


Vivint en la societat capitalista on vivim, no és d'estranyar que es valori més un objecte que pugui ser consumit, que tingui un valor monetari i per tant ens doni una certa distinció; que l'amor, el temps i la felicitat que ens poden aportar familiars i amics. Els diners són la nova manera de mostrar l'afecció cap algú, tristament té més valor haver pagat dos-cents euros per una colònia que haver fet dues-centes abraçades a algú.


Aquest tipus de celebracions són una tradició, i com totes les tradicions ningú es para a reflexionar sobre elles. A continuació adjunto dos vídeos que aporten diferents i noves perspectives que permeten meditar sobre Nadal.


Este experimento social hizo cambiar a 27 jóvenes sus regalos de Navidad. ¿Tú lo cambiarías?

Comentarios

Entradas populares