El llenguatge i la seva necessitat per la comunicació

En llegir el text, m'he adonat de la importància del llenguatge, amb el qual si no en tinguéssim, no podríem informar-nos sobre el tema, per això he trobat un títol idoni per aquest article "El llenguatge i la seva necessitat per la comunicació".

Els quatre primers paràgrafs d'aquest text ens parlen sobre la diferència entre el llenguatge natural i el llenguatge artificial
Ens explica que el llenguatge natural és aquell que recrea constatant, la parla quotidiana, el llenguatge que anem aprenent des de petits simplement escoltant-lo i intentant imitar-lo. Per altra banda, el llenguatge artificial és aquell que busca crear un propòsit especialitzat en un camp concret. Aquest llenguatge fa servir l'ús de tecnicismes amb el que és aconsegueix una exactitud més especialitzada.
En els darrers paràgrafs l'autor del text menciona dos problemes filosòfics, el primer és si ve primer el pensament que el llenguatge, el qual ens explica diferents teories al respecte, la primera és el Behaviorisme que tracta el paradigma que ve abans l'aprenentatge del llenguatge i després el pensament. En segon lloc, ens parla del Gestaltisme l'idea que ressalta el fet d'aprendre el llenguatge es necessita una motivació, la que ve provocada pel pensament. Per últim, es nomena l'opinió la qual diu que cada pensament i llenguatge són dues idees diferents, però que van lligades que un no existiria sense l'altre.
El segon conflicte del qual se'ns explica l'origen del llenguatge. El conflicte és a causa del conflicte entre aquells que creuen el llenguatge va sorgir espontàniament envers aquells que creuen que es va crear d'una manera més gradual.
El concepte "convencionalitat del llenguatge humà" fa referència al llenguatge que ja existeix i el concepte "estructures innates lingüístiques universals" que es relaciona amb la creença que els humans tan sols pel fet de ser humans naixem amb uns principis del llenguatge, o més bé, comunicatius.
Els filòsofs mencionats en el final del text són:

L. Wittgenstein va ser un filòsof austríac del segle XX, es va encarregar de fer grans recerques sobre el llenguatge. Va crear dos moviments filosòfics: El positivisme lògic i la filosofia del llenguatge.

Noam Chomsky va ser un científic, lingüista i filòsof nord-americà. Té una visió naturalista en l'estudi del llenguatge. És el creador de la Teoria de gramàtica generativa. Aquesta teoria consisteix en el fet que la gramàtica és un sistema de normes i transformacions que generen totes les combinacions de mots considerats gramaticalment correctes.

Comentarios

Entradas populares