La vida evoluciona i també ho fa la ciència
Actualment, la ciència està avançant i fent progressos constantment, aquest fet és una necessitat, per tal d'acabar trobant errors i equivocacions, per tal de poder modificar-los. Però, per què una afirmació acceptada com a veritat científica en el passat, en l'actualitat té tanta facilitat per a ser rebutjada?
Ens costaria molt viure amb els coneixements i tècniques de fa mil anys. Tots els invents i facilitats que tenim avui en dia són gràcies a la ciència de tota la nostra existència. L'evolució de la ciència és un dels grans problemes de la filosofia de la ciència, intenta explicar els canvis que es produeixen a la ciència. Al llarg de la història hi ha hagut filòsofs que han plantejat diverses teories per tractar d'explicar l'evolució de la ciència, però realment no hi ha cap que estigui verificada al 100%.
Thomas Khun va ser un home del segle XX que va treballar en el camp de la filosofia de la ciència. Ell defensa la revolució científica que es basa en el fet que hi ha èpoques del que ell anomena un cicle científic normal en les quals s'originen certs paradigmes científics, però amb el temps van canviant i acaben sent substituïts per un de nou.
Lakatos, matemàtic i filòsof del segle XX, defensava que la ciència és canviant perquè quan s'aconsegueixen mètodes o programes que són més útils, aquests s'imposen i substitueixen als actuals i això fa que la ciència evolucioni.
Un altre filòsof de la ciència és Paul Karl Feyerabend (1924-1994). Explicava que la ciència evoluciona perquè intervenen raons subjectives dels individus, com les modes, els gustos, les preferències... Per aquest motiu, cap mètode és objectiu ni comú per a tothom, principi de l'anarquisme metodològic.
Per últim, Karl Popper (1902-1994) considera que cap teoria és estable, sinó que totes són provisionals i reeditar-les. També explicava que la investigació científica a mesura que avança va mostrant la falsedat dels enunciats científica, així que cada cop, ens apropem més a la imatge vertadera de la realitat.
Com a conclusió, tots aquests filòsofs van suggerir aquestes teories per explicar l'evolució científica, cadascú d'ells va aportant diversos arguments totalment que no tenen relació entre ells. L'única cosa que queda clara podria ser que la ciència és una necessitat per poder seguir avançant.
Comentarios
Publicar un comentario